April 2018

Derby Putten 14 april 2018 Afdrukken E-mailadres

Voor de derde keer op rij organiseren we dit jaar weer een Derby. Een uniek evenement in de omgeving. Ons grote terrein met vele mogelijkheden leent zich er goed voor om een dergelijke wedstrijd te kunnen organiseren.

Op zaterdag 14 april start de oefenrubriek Derby vanaf 50 cm t/m 80 cm voor pony’s en eventueel paarden die mee willen doen aan een van deze klassen. Aansluitend begint de rubriek paarden vanaf 80 cm t/m 120 cm. Bij veel deelnemers hebben we de mogelijkheid om een deel op vrijdag 13 april te laten verrijden.

Wat is een Derby?
Een Derby is een parcours van ruim 20 hindernissen waarvan de helft natuurlijke hindernissen zijn. Het verschil met eventing is dat de natuurlijke hindernissen zo zijn gemaakt dat de balk of het element kan vallen. Voor degenen die eens willen ervaren hoe het paard of de pony reageert op natuurlijke hindernissen is dit een uitgelezen kans. Maar ook voor ruiters die wat meer uitdaging zoeken in het springen of juist eens een andersoortig parcours willen springen om zo meer ervaring op te doen. Je hebt geen startpas nodig om mee te doen, dus het is voor iedereen toegankelijk.

Wil je meer informatie? Mail dan naar derbyputten@gmail.com.

Het inschrijfgeld bedraagt € 12,50 per start. Inschrijven kan door een mail te sturen naar derbyputten@gmail.com  vermeld hierbij je naam, de naam van je paard of pony en de hoogte die je wilt rijden.

Meer informatie vind je ook op startlijsten.nl

Doe je mee of kom je kijken? Graag tot dan!

Zie onderstaande foto’s voor wat impressie voorbeelden van hindernissen.

alt.